
Niçin yazıyorsunuz? Yazmak sizin için bir uğraş mı, yoksa bir gereksinim mi?
Yazmak benim için bir uğraştan çok bir ihtiyaç. İçimde biriken duygu ve düşüncüleri kelimelere dönüştürmek.
İlk yazdığınız anı anımsıyor musunuz; nasıl başladınız?
Evet hatırlıyorum. aslında tereddütteydim yazsam mı yazmasam mı diye. Bir gün içimdeki yazma hissi öyle yoğunlaştıki, cesaretimi topladım ve kendimi bilgisayarın başında buldum. Ne bir planım vardı ne de bir beklentim. Sadece içimdekileri döktüm ve o gün yazmanın bana ne kadar iyi geldiğini farkettim.
Kitabınıza ilk imza attığıñız anda neler hissettiniz? Bir okur imzalamanız için size kitabınızı uzattığında aklınızdan géçen ilk düşünce ne olmuştu?
Gurur. Bir hayalin somut hale gelişi gibiydi, tarif edilmesi zor bir mutluluktu.
Şimdiye dek kitap fuarına gittiniz mi? Binaya ilk girişinizden standları gezişinize dek yaşadığınız duyguları tarif edebilir misiniz?
Evet bir kaç kere gittim. Her tarafı kitap sayfalarının kokusu sarmıştı.
Kitap fuarınıñ okuma kültürümüze katkısı var mı? Soñ yıllarda her ilde düzenlenmeye başladı, bu konuda ne düşünüyorsunuz?
Tabiki katkısı var olmaz mı ? Bu çeşitlilik kültürel olarak bizi besliyor. Ben genelde bir kitap kurdu olan oğluma kitap bakmak için giderdim kitap fuarına.
Yazarken neler yapıyorsunuz? Kendinize has bir yöntemiñiz var mı?
Yazarken kendime koyduğum bir kural yok. Sadece sessiz sakin bir ortamın olması benim için önemli.
Kendinize örnek aldığınız yérli veya yabancı bir yazar var mı? Étkilendiğiniz, üslubunu beğenip yola çıktığınız…
Belirli bir yazarı takip etmekten çok, bir kaç yazarın eserlerini incelerim. Ünlü tarihçi yazar İlber Ortaylı’nın kitaplarını çok beğenirim.
Edebiyatıñ günümüzdeki değeri üzerine ne düşünüyorsunuz? Çağımızıñ koşulları içindeki yérini nasıl değerlerdirirsiniz?
Dijital çağda her şey hızla akıyor ama edebiyat hala insanların duygu dünyasına ulaşabilen en güçlü alanlardan biri.
Yaşamadığınız bir duyguyu yazabilir misiniz? Böylesi bir metni okuyucunuñ doğalmış gibi hissetmesini nasıl sağlardınız?
O duyguyu yaşamasam bile eğer derinden hissedersem, empati kurarak evet yazabilirim.
Öykü ya da şiirlerinizde kendinizden söz éttiğiniz oluyor mu?
Benim kitabım dil bilgisi üzerine. O yüzden böyle bir şey pek mümkün değil.
Yazdıklarıñızı ilk kime okutuyorsunuz? Niçin?
İlk oğluma okuturum. Çünkü o tam bir kitap kurdu. Ve metni dışardan birinin görmesi gözümüzden kaçan ufak hataları fark etmemizi sağlar.
Kurgusunu beğenmediğiniz bir çalışmayı okuduğunuzda ne hissediyorsunuz? “Ben olsam böyle yazardım.” dédiğiniz bir eser var mı?
Yok olmadı. Çünkü bana göre her yazarın kendi yolu ve tercihi vardır.
Kitabevlerine ne sıklıkla gidersiniz? Kitap alırken nelere dikkat édersiniz? Okuyucularınıza önereceğiniz ilk kitap ne olurdu?
Kitap alırken konusuna ve yazım diline dikkat ederim. Tek bir kitap önermek yanlış olur bence çünkü kitap önerisi okurun ilgisine göre değişir. Ama herkesin okuması gereken bir kitap olarak İlber Ortaylının ”Bir Ömür Nasıl Yaşanır ? ” kitabını önerebilirim.
Kalem mi, klavye mi? Hangisiyle yazılmalı?
Bence her ikisi ama duruma göre değişebiliyor. Klavye ile yazım hız kazandırıyor.
Kategori : Genel - Etiketler : - Tarih : 30 Nisan 2026
